vrijdag 30 maart 2012

week 5 Aandacht

Ik heb besloten om deze en volgende week de katten eens aan het woord te laten en hun eens laten vertellen hoe ze het bij ons beleven.

En aangezien dames voorgaan beginnen we met Pebbles.

Hoi ik ben Pebbles en ik ben 6 jaar en ik woon dus sinds 5 weken bij twee en ja ik moet het toegeven best wel lieve oppassers hoor te heten Rose en Natasja. Het feit dat ik hier een half jaar moet wonen is echt geen straf en dat heeft mijn baasje Patricia heel goed gedaan vind ik.
Maar ik moet toegeven de 1e week was ik niet echt de poes zoals iedereen me kent, en kon echt kattig doen. Dit deed ik omdat ik gewoon niet wist wat me allemaal overkwam en alles was natuurlijk ook nieuw voor me en ook een beetje eng. Dus bij het minste geringste zat ik boven op de overloop en liet me dan voorlopig niet meer zien.

Ik kreeg de 1e dagen een kamer toegewezen, maar al gauw vonden Rose & Natasja dat ik me meer bij hun moest voegen en dus ging de deur dicht. Kattenbak en etenswaren en alles ook hup mee naar beneden. Tja en toen moest ik me wel af en toe laten zien beneden. Ik vond dat toch nog wel moeillijk in het begin en vaak was ik dan toch nog wel boven te vinden op de overloop.

Als ik er nu aan terug denk denk ik echt van waar heb ik me nou zo druk om gemaakt, maar ja als je alles weet van te voren he.
Mijn broertje had het veel sneller geaccepteerd allemaal en ik was daarom soms best wel eens kattig tegen hem, maar dat is hij wel gewend en het lieve van hem is toch dat hij af en toe gewoon boven bij me kwam zitten gewoon omdat hij het zielig vond voor mij.

Nu na 5 weken kan ik zeggen dat ik het best naar mijn zin heb en ik denk dat ik dat half jaartje want daar hoor ik ze steeds over wel kan volhouden. Maar natuurlijk ook met het idee dat ik mijn baasje gezond en wel weer terug ga zien.

Wat mijn oppassers heel leuk vinden van mij is dat ik me zo snel omgooi op de gekste plaatsen en Natasja doet dan net alsof ze een commando geeft en ik daar dus naar luister. Ach ik speel dat soms gewoon mee voor hun plezier, maar het liefst word ik gewoon lekker geknuffeld natuurlijk en daarom werp ik mij om. Natasja vind spelen ook erg leuk en ik doe daar dan ook af en toe in mee, meestal doet ze dat met mijn broertje, maar ik moet zeggen als ze me uitdaagt met die muis voor mijn ogen kan ik het niet ontkennen om even zeer fanatiek mee te doen.

Wat mij eigenlijk ook heel erg interesseert is het gebeuren buiten het huis. Wij zijn nog nooit buiten geweest, want we wonen 1 hoog in Amsterdam en zagen dus alles van bovenaf. Maar hier is beneden dan alles gelijkvloers en ik moest daar erg aan wennen. Nog eigenlijk, want als mijn oppassers buiten zijn kom ik niet op de vensterbank om dat te bekijken, want dat vind ik nog een beetje eng. Maar voor de rest begeef ik me graag op de vensterbank en bekijk de wereld buiten, waar heel veel gebeurd en ik dus nooit op uitgekeken raak. Ik snuffel ook af en toe aan de keukendeur om de buitenluchten te inspecteren, maar de oppassers letten goed op dat wij niet naar buiten kunnen, want ze zijn net als ik gek op vogels.

En dan heb je ook nog die leuke kat die bij hun in de straat woont. Een echt rooie en hij ziet er zooo leuk uit en hij heeft eigenlijk een klein beetje mijn hart gestolen. Rose denkt dat het een loverkat is, maar ik geloof daar niet zo in en ik denk dat hij het echt meent met me al heb ik hem nu al een paar dagen niet meer gezien. Misschien word hij door zijn baasjes binnen gehouden en dus hou ik nog hoop en sta regelmatig voor het raam naar hem uit te kijken.

Nou lieve Patries ik hoop dat alles goed gaat daar met je en als ik zo af en toe Rose en Natasja hoor dan gaat het best goed met je. Ik vermaak me in ieder geval prima en volgens mij Ukkie ook, maar die komt volgende week aan het woord.
Ik mis je wel verschrikkelijk en dus vanuit Hoogland een hele dikke vette lange lieve knuffel.


Pebbles

Geen opmerkingen:

Een reactie posten